マーケティングキャンパス 基礎から実践までB2Bマーケティングを学ぶサイト

ホーム > ノヤンの小屋 > Ruth P. Stevensさん

2016.10.12

Ruth P. Stevensさん

今日の「ノヤンの小屋」のお客様は、Ruth P. Stevensさんです。

Ruthさんのコメント

I enjoyed meeting the Symphony Marketing executive team in the well-named Levitt Room(Theodore Levitt was an inspiring marketing thinker!).

We had a stimulating conversation. I commented on how ABM is nothing more than standard B2B marketing practice, but with new tools and techniques available to us to do it more efficiently. I hope Mr. Niwayama help clarify such matters as the definition of ”engagement” for B2B marketers. Unfortunately, that term is used in so many different ways today, it's become almost meaningless!

We also discussed privacy matters, and how marketers seem to get intimidated and take their privacy concerns further than necessary--which results in leaving business opportunity untouched.

ノヤンからのコメント

Ruthさんは数年前までNYのコロンビア大学大学院でマーケティングを教えていた人なんじゃが、ワシとのご縁はむしろ米国のDMA(Direct Marketing Association:ダイレクトマーケティング協会)だったんじゃ。
当時RuthさんはBtoBやデータマネジメント関係の委員長をされておったので、講演聴いたり、本を読んだりしておったんじゃ。今ではとっても仲良くさせてもらっておるがの。ありがたい縁じゃな。